Δίαιτα fit for life



Αυτή η δίαιτα απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν να χάσουν βάρος και να το διατηρήσουν. Δε πρόκειται για δίαιτα που υπόσχεται γρήγορο αδυνάτισμα, ο συγγραφέας όμως υποστηρίζει ότι θα χάσουμε βάρος τρώγοντας, χωρίς να μετράμε θερμίδες, χωρίς να μετράμε ποσότητες, χωρίς πίεση και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει θα μάθουμε να τρώμε για να ζούμε κι όχι να ζούμε για να τρώμε.

Δεν έχει να κάνει μόνο με το τι τρώμε αλλά με το πότε, και τι συνδυασμούς κάνουμε.

Έχω το βιβλίο στα χέρια μου και θα αναφέρω βασικά θέματα.  Αρχικά λοιπόν προτείνει μία διατροφή που θα βασίζεται σε 70% φρούτα και λαχανικά και 30% σε όλες τις υπόλοιπες τροφές. Υποστηρίζει επίσης ότι εκτός από τα φρούτα και τα λαχανικά, οι υπόλοιπες τροφές είναι συμπυκνωμένες και ότι το στομάχι δεν είναι σχεδιασμένο να χωνεύει πάνω από μία τροφή τη φορά. Για παράδειγμα αναφέρει λανθασμένες διατροφικές συνήθειες όπως κρέας με πατάτες, ψάρι με ρύζι, ψωμί με τυρί. Εναλλακτικά προτείνει να τρώμε κρέας με σαλάτες, πατάτες με λαχανικά, μακαρόνια με σαλάτες και αν θέλουμε να φάμε τυρί να το ψιλοκόβουμε στη σαλάτα μας. Υπόσχεται τέλος σε προβλήματα που σχετίζονται με τη χώνεψη, και υποστηρίζει ότι θα έχουμε πολύ ενέργεια μετά από κάθε γεύμα και ταυτόχρονα θα αποτοξινωθούμε. Τονίζει επίσης ότι ακόμα και δύο διαφορετικές πρωτεϊνούχες τροφές, αν καταναλωθούν ταυτόχρονα εμποδίζουν τη χώνεψη. Αυτό δε συμβαίνει με τις αμυλούχες τροφές. Λέει χαρακτηριστικά ότι τα φρέσκα φρούτα και οι φρέσκοι χυμοί (όχι συμπυκνωμένοι) είναι ότι πιο σημαντικό μπορούμε να φάμε. Αυτό ισχύει όσο το στομάχι μας είναι άδειο. Μπορούμε τότε να φάμε όσα φρούτα θέλουμε και πρέπει να περιμένουμε 20 με 30 λεπτά πριν καταναλώσουμε οτιδήποτε άλλο. Για τις μπανάνες, τους χουρμάδες και τα αποξηραμένα φρούτα πρέπει να περιμένουμε 45 λεπτά με 1 ώρα.

Αναλυτικά, σχετικά με το χρόνο που πρέπει να περιμένουμε πριν φάμε φρούτα προτείνει τα εξής:

  • Σαλάτα ή ωμά λαχανικά - 2 ώρες
  • Σωστά συνδυασμένο γεύμα, χωρίς κρέας - 3 ώρες
  • Σωστά συνδυασμένο γεύμα, με κρέας - 4 ώρες
  • Οποιοδήποτε μη σωστά συνδυασμένο γεύμα - 8 ώρες

Σχετικά με το πρωινό : Υποστηρίζει λοιπόν ο συγγραφέας ότι ένα “βαρύ” πρωινό γεύμα είναι καταστρεπτικό για την ενέργεια μας και τα κιλά μας. Έχουμε πολλά πιστεύω όσον αφορά τη σημασία του πρωινού. Προτείνει λοιπόν να τρώμε μόνο φρούτα και χυμούς μέχρι το μεσημέρι. Όσα θέλουμε, χωρίς να μας απασχολούν οι θερμίδες. Μπορούμε λέει να το δοκιμάσουμε για 10 ημέρες, κι αν δε μας ταιριάζει να γυρίσουμε στις παλιές μας συνήθειες. Δεν είναι κακό να τρώμε πρωινό γεύμα μία στο τόσο, αρκεί να μη το κάνουμε κάθε μέρα. Η κατανάλωση φρέσκων φρούτων και χυμών το πρωί είναι και η “καρδιά” της συγκεκριμένης δίαιτας. Κι αν δε μπορούμε να ακολουθήσουμε όλους τους κανόνες της συγκεκριμένης διατροφής αρκεί να τρώμε τα φρούτα και τους χυμούς για πρωινό μέχρι το μεσημέρι. Σημαντικό είναι επίσης το μέτρο. Όχι υπερβολές. Δηλαδή να φάμε μέχρι να χορτάσουμε, όπως επίσης να μη λιμοκτονούμε. Αν πεινάσουμε πριν το μεσημέρι μπορούμε να φάμε μια μπανάνα. Για όσο χρονικό διάστημα θέλουμε απώλεια βάρους καλό θα είναι να αποφεύγουμε τους χουρμάδες και τα αποξηραμένα φρούτα γιατί περιέχουν πολύ ζάχαρη.

Πρωτεΐνες : Ο συγγραφέας αναφέρει να μη ανησυχούμε σχετικά με το πόσο πρωτεΐνη χρειαζόμαστε καθημερινά. Πολλοί από εμάς έχουμε συνηθίσει να τρώμε κρέας καθημερινά. Το κρέας, κατά τα λεγόμενα του, παίρνει πολύ ώρα για να το χωνέψουμε. Αυτό σαμποτάρει την απώλεια κιλών. Παρόλα αυτά, αν δε μπορούμε χωρίς αυτό, καλό θα ήταν να είμαστε προσεχτικοί σχετικά με την προέλευση του, να μη το τρώμε πάνω από μία φορά την ημέρα και τέλος να κάνουμε τους σωστούς συνδυασμούς.

Γαλακτοκομικά προϊόντα : Είναι αρνητικός σχετικά με την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων. Υποστηρίζει ότι κάνουν πολύ κακό στον οργανισμό, μπορούμε όμως να τα φάμε με μέτρο και συνδυάζοντας τα σωστά. Το γάλα για παράδειγμα πρέπει να το πίνουμε μόνο του. Το τυρί μπορούμε να το φάμε μέσα σε σαλάτα, ή να το λιώσουμε πάνω στα λαχανικά. Αν θέλουμε να φάμε πίτσα μπορούμε να φάμε με μέτρο, αρκεί να κάνουμε αποτοξίνωση την επόμενη ημέρα. Αν λαχταράμε παγωτό να το φάμε πάλι μόνο του, με άδειο στομάχι και όχι μετά από ένα γεύμα. Το γιαούρτι ποτέ με φρούτα, αλλά ναι σε σαλάτα σαν ντρέσινγκ.

Τονίζει ότι το ασβέστιο,που μπορεί να φοβόμαστε ότι θα στερηθούμε, το παίρνουμε από τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τους ωμούς ξηρούς καρπούς. Το βούτυρο από την άλλη είναι λίπος. Δε θα πρέπει να το συνδυάζουμε με πρωτεΐνες αλλά με υδατάνθρακες.

Άσκηση : Στη προσπάθεια μας να αδυνατίσουμε βοηθάει πολύ η γυμναστική. Το κολύμπι, το ελαφρύ τζόκινγκ, η ποδηλασία, αλλά και το ζωηρό περπάτημα είναι ιδανικές μορφές άσκησης. Προτείνει λοιπόν, τουλάχιστον 20 λεπτά την ημέρα περπάτημα κατά προτίμηση το πρωί, διαφορετικά όποτε έχετε ελεύθερο χρόνο. Επίσης ο καθαρός αέρας και ο ήλιος είναι σύμμαχοί μας στο αδυνάτισμα και όχι μόνο. Μια βόλτα στην εξοχή, σε κάποιο πάρκο, στη θάλασσα, θα μας κάνουν καλό όχι μόνο στη σιλουέτα αλλά και γενικά στη ψυχολογία μας. Τονίζει πόσο σημαντικό είναι να ξεπεράσουμε την τεμπελιά μας και την αρνητική μας σκέψη και να εντάξουμε την άσκηση στη ζωή μας.

Δυνατά σημεία

  • Μπορεί να βοηθήσει σε καρδιακά προβλήματα και στην πρόληψη του καρκίνου.
  • Δεν είναι αυστηρό πρόγραμμα δίαιτας. Επιτρέπει τις παρασπονδίες, ο συγγραφέας τονίζει πόσο σημαντικό είναι να μην αισθανόμαστε τύψεις αν φάμε κάτι που δεν είναι σωστά συνδυασμένο, και είναι στο χέρι μας πόσο πιστά θα το ακολουθήσουμε.

Αδύνατα σημεία

  • Παρενέργειες στο αρχικό στάδιο. Ο συγγραφέας αναφέρει ότι περίπου το 10% των ανθρώπων που ξεκινάνε τη διατροφή, έρχονται αντιμέτωποι με πρήξιμο, αέρια ή και διάρροια. Αυτό είναι φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού καθώς αποτοξινώνεται, και φυσικά καθώς αλλάζουμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Περνάει σε 48 με 72 ώρες, ανάλογα με το πόσο φορτωμένος είναι ο οργανισμός μας.

Τι θα φάμε μέσα στην εβδομάδα

Άφθονα φρούτα και λαχανικά από το πρωί μέχρι το μεσημέρι. Από εκεί και πέρα θα αυτοσχεδιάσουμε κάνοντας τους "σωστούς" συνδυασμούς κατά το συγγραφέα. (Πρωτεΐνη με λαχανικά, υδατάνθρακες με λαχανικά).

Πόσες θερμίδες θα πάρουμε

Δε μετράμε θερμίδες σε αυτή τη διατροφή, σίγουρα όμως είναι λιγότερες από αυτές που παίρνουμε όταν έχουμε πολλά περιττά κιλά.

Πόσες μέρες θα την κάνουμε

Είναι ένα διατροφικό πρόγραμμα που υπόσχεται απώλεια κιλών και διατήρηση τους, εφόσον είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες.

Πόσα κιλά θα χάσουμε

Εξαρτάται από το πόσο πιστά θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες. Ο συγγραφέας, πρώην παχύσαρκος έχασε πολλά κιλά και τα διατήρησε αλλάζοντας σιγά σιγά το διαιτολόγιο του.

Πόσο θα μας κοστίσει

Ανάλογα με το πόσο και το τι τρώμε. Αν συνηθίζουμε να τρώμε σπίτι και να μαγειρεύουμε, δε θα μας κοστίσει περισσότερο από το σύνηθες. Σίγουρα αν αποφασίσουμε να αλλάξουμε τη διατροφή μας και να περιορίσουμε το φαγητό απ' έξω μπορεί να κάνει και καλό στη τσέπη μας.

Σχετικά με το πλάνο διατροφής

Στο βιβλίο έχει ένα προτεινόμενο πρόγραμμα διατροφής για 28 ημέρες. Στηρίζεται σε φρούτα και λαχανικά και σε συνδυασμούς πρωτεϊνών με λαχανικά και υδατανθράκων με λαχανικά. Έχει αναλυτικές λεπτομέρειες παρασκευής των γευμάτων, πολλά από τα συστατικά δεν τα γνωρίζω και δε ξέρω αν τα έχουμε στην Ελλάδα.  Σκέφτηκα να γράψω ένα μενού για μία εβδομάδα, πάνω κάτω τι προτείνει ο συγγραφέας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, είναι μία πρόταση, να αφήσουμε την φαντασία μας ελεύθερη και να αυτοσχεδιάσουμε. Αν υπάρξει ενδιαφέρον για αυτή τη δίαιτα μπορεί και να το κάνω.

Εύχομαι καλή επιτυχία σε ό,τι κι αν κάνετε!

 

Χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια;

Επικοινωνήστε μαζί μου και κλείστε ένα ραντεβού στο γραφείο μου, έτσι ώστε να φτιάξουμε μαζί ένα προσωπικό πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις δικές σας ανάγκες και διατροφικές συνήθειες. ΤΖΕΝΗ ΙΟΡΔΑΝΩΦ
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος


Το σχόλιο σου

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

css.php