Διατροφικές ανάγκες για παιδιά 1-3 ετών



Τα παιδιά στην ηλικία των 1-3 ετών χρειάζονται πλούσια σε θρεπτικά συστατικά φαγητά. Οι ενεργειακές τους ανάγκες αυξάνονται γρήγορα, καθώς ξεκινάνε να κινούνται και να τρέχουν με την πρώτη ευκαιρία. Επιπρόσθετα, χρειάζονται φαγητό το οποίο να τα εφοδιάζει με μια καλή ποσότητα πρωτεΐνης, βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων έτσι ώστε να μεγαλώσουν υγιεινά και να αναπτυχθούν σωστά.

Υδατάνθρακες

Ψωμί, ρύζι, πατάτες, ζυμαρικά και άλλοι αμυλούχοι υδατάνθρακες τους εφοδιάζουν με την απαραίτητη ενέργεια μαζί με μια ποικιλία απαραίτητων θρεπτικών ουσιών. Για το λόγο αυτό, τα παιδιά μεταξύ 1-3 ετών πρέπει να τα ενθαρρύνουμε να καταναλώνουν 5 μερίδες αμυλούχων φαγητών την ημέρα. Για παράδειγμα, ½ πατάτα στο μεσημεριανό, ένα μικρό πιάτο ζυμαρικά, ή ½ με 1 φέτα ψωμί για σνακ.

Εφόσον εξασφαλίσουμε ότι οι ενεργειακές ανάγκες του παιδιού είναι καλυμμένες, είναι επίσης σημαντικό να φροντίσουμε να του μάθουμε καλές διατροφικές συνήθειες από αυτή την τρυφερή ηλικία. Αυτό σημαίνει ότι παρ’όλο που τα παιδιά αυτής της ηλικίας απολαμβάνουν σνακ με πολύ ζάχαρη και λίπος, όπως τα γλυκά, τα κέικ και τα τηγανητά φαγητά, εμείς θα πρέπει να φροντίζουμε αυτά τα φαγητά να τα περιορίσουμε σε μικρή ποσότητα.

Να αναφέρουμε ότι τα πλήρους λίπους γαλακτοκομικά, όπως το γιαούρτι, το γάλα και το τυρί, είναι πηγές πολύ καλής ενέργειας και απαραίτητων ουσιών. Τα παιδιά ηλικίας 1-3 ετών πρέπει να στοχεύουν στην κατανάλωση τουλάχιστον 300ml γάλακτος ή να τρώνε 3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά.

Δεν συνιστάται να καταναλώνουν χαμηλά σε λιπαρά γαλακτοκομικά, γάλα σόγιας, γάλα ρυζιού ή γάλα αμυγδάλου, μέχρι να γίνουν 2 ετών. Μπορούμε να τους τα προσφέρουμε στη διατροφή, αλλά αν το παιδί δεν μεγαλώνει σαν βίγκαν (vegan), να τους δίνουμε παράλληλα και πλήρους λίπους γαλακτοκομικά.

Πρωτεΐνη

Το κρέας, το ψάρι, τα αυγά, τα φασόλια και άλλες μη γαλακτοκομικές πηγές πρωτεΐνης, είναι πολύ σημαντικά για τα παιδιά 1-3 ετών. Πρέπει να τρώνε αρκετά από αυτά τα πρωτεϊνικά φαγητά, καθώς η πρωτεΐνη τους είναι προφανώς απαραίτητη και για το γεγονός ότι αυτές οι τροφές είναι πολύ καλές πηγές σιδήρου, ψευδάργυρου, βιταμίνης D και βιταμίνης Β.

Βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία

Οι καλύτερες πηγές βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων προέρχονται από τα φρούτα και τα λαχανικά, ενώ το βασικότερο που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε σαν συμβουλή είναι η ποικιλία.

Όπως και με τα αμυλούχα φαγητά, θα πρέπει να τα ενθαρρύνουμε τα παιδιά 1-3 ετών να τρώνε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Μία μερίδα θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα ¼ μήλου, 1 κουταλιά της σούπας αρακάς ή 2-3 στικς καρότου.

Τα λαχανικά και τα φρούτα παρέχουν ζωτικής σημασίας βιταμίνες όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη A και το φολικό οξύ. Περιέχουν επίσης και άλλες ουσίες που από έρευνες έχει αποδειχτεί ότι βοηθάνε στην πρόληψη καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.

Χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια;

Επικοινωνήστε μαζί μου και κλείστε ένα ραντεβού στο γραφείο μου, έτσι ώστε να φτιάξουμε μαζί ένα προσωπικό πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις δικές σας ανάγκες και διατροφικές συνήθειες. ΤΖΕΝΗ ΙΟΡΔΑΝΩΦ
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος


Το σχόλιο σου

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

css.php