Διατροφικές συνήθειες. Πως, πότε και γιατί τρώμε. Εσείς τι τύπος είστε;



Παρ'όλο που η παρακάτω λίστα μπορεί εκ πρώτης όψεως να μας φανεί σχετικά ασήμαντη σε σχέση με τη διατροφής μας, η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να μας προβληματίσει.

Η λίστα περιλαμβάνει 10 διατροφικές συμπεριφορές που είναι καλό όλοι να γνωρίζουμε. Ειδικά εάν ανακαλύψουμε ότι ταυτιζόμαστε συχνά με τις περισσότερες από τις παρακάτω συνήθειες (κάτι που είναι κοινό στους περισσότερους από εμάς), η κατανόηση τους γίνεται απαραίτητη.

  1. Εμείς που «τρώμε τα συναισθήματα μας»

    Όσοι τρώμε γιατί αισθανόμαστε χαρά, λύπη, μοναξιά, βαρεμάρα, κατάθλιψη, άγχος, θυμό. Τρώμε είτε έχουμε αρνητικά είτε έχουμε θετικά συναισθήματα.

  2. Όσοι τρώμε «μηχανικά», ειδικά όταν διασκεδάζουμε

    Σε αυτή την περίπτωση, τρώμε βλέποντας τηλεόραση, διαβάζοντας κάτι στον υπολογιστή, και γενικά τρώμε κάνοντας άλλα πράγματα χωρίς να καταλαβαίνουμε την ποιότητα και την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουμε.

  3. Όσοι τρώμε υπερβολικά το βράδυ

    Μπορεί να τρώμε ελάχιστα όλη την ημέρα και να καταναλώνουμε πολύ φαγητό το βράδυ ειδικά πριν κοιμηθούμε.

  4. Όσοι δεν πετάμε ποτέ φαγητό

    Όσοι έχουμε την τάση να μην πετάμε φαγητό και να τρώμε ακόμα κι αν έχουμε χορτάσει απλά για να μην αφήσουμε φαγητό στο πιάτο μας.

  5. Όσοι τρώμε «στα κρυφά»

    Εμείς που κρύβουμε φαγητό και σνακ στο σπίτι και τρώμε πολλές φορές κρυφά από τους άλλους.

  6. Όσοι περιμένουμε πως και πως το Σαββατοκύριακο

    Όσοι από εμάς προσέχουμε τη διατροφή μας μέσα στην εβδομάδα, αλλά τρώμε υπερβολικά το Σαββατοκύριακο.

  7. Όσοι τα παρατάμε εύκολα

    Εμείς που λέμε ότι θα ξεκινήσουμε διατροφή από Δευτέρα, και συνήθως τα παρατάμε μετά από λίγες μέρες. Αυτή η κατηγορία συνδέεται άμεσα με την προηγούμενη του Σαββατοκύριακου.

  8. Όσοι τρώμε μέχρι να «σκάσουμε»

    Όσοι τρώμε πολύ σε όλα μας τα γεύματα και τις περισσότερες φορές φτάνουμε να αισθανόμαστε δυσφορία μετά το γεύμα.

  9. Όσοι τρώμε αποκλειστικά πρόχειρο φαγητό

    Εμείς που τρέχουμε όλη μέρα και δεν έχουμε χρόνο για μαγειρική. Συνήθως καταφεύγουμε να τρώμε στο πόδι έτοιμα φαγητά χαμηλής θρεπτικής αξίας.

  10. Όσοι μένουμε νηστικοί για ώρες

    Όσοι μένουμε νηστικοί για πολλές ώρες και καταλήγουμε να τρώμε υπερβολικά, φαγητά χαμηλής θρεπτικής αξίας, επεξεργασμένους υδατάνθρακες και πολύ λίπος.

Μην πανικοβληθείτε αν έχετε πάνω από δύο ή ακόμα και τις περισσότερες από αυτές τις συνήθειες. Είναι καλό να τις αναγνωρίσουμε και να τις παρατηρήσουμε στην καθημερινότητα μας.

Σαν ειδικός θα σας πω ότι για να αλλάξει μία μόνο διατροφική συνήθεια, χρειάζεται τουλάχιστον ένας μήνας (συχνά και περισσότερο).

Το πρώτο και βασικότερο βήμα είναι να βρείτε την πιο χαρακτηριστική συνήθεια σας και να κάνετε μικρές αλλαγές.

Για παράδειγμα, αν τρώτε μπροστά στην τηλεόραση, δοκιμάστε να φάτε αλλού με λίγη ησυχία και να ευχαριστηθείτε το φαγητό σας. Αν πάλι σας φαίνεται δύσκολο, προτιμήστε να φάτε ένα ελαφρύ σνακ εκείνη την ώρα.
Αν πάλι τρώτε «συναισθηματικά», ξεκινήστε με το πιο χαρακτηριστικό συναίσθημα σας. Αν τρώτε όταν στεναχωριέστε ή αγχώνεστε ένα πρώτο βήμα είναι να φάτε κάτι ελαφρύ και υγιεινό. Να το επιλέξετε συνειδητά.

Μικρές αλλαγές και μικροί σκοποί.

Σε επόμενο άρθρο θα αναφερθώ εκτενώς στους τρόπους που μπορούν να μας βοηθήσουν άμεσα και αποτελεσματικά. Θα χαρώ πολύ να διαβάσω τις απόψεις σας ή κάποια διατροφική συνήθεια που έχετε παρατηρήσει.

Χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια;

Επικοινωνήστε μαζί μου και κλείστε ένα ραντεβού στο γραφείο μου, έτσι ώστε να φτιάξουμε μαζί ένα προσωπικό πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις δικές σας ανάγκες και διατροφικές συνήθειες. ΤΖΕΝΗ ΙΟΡΔΑΝΩΦ
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος


Το σχόλιο σου

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

css.php