Ανάγκες βιταμινών για παιδιά 4-6 ετών και 7-10 ετών



Στα παιδιά 2 ή 3 ετών είναι πολύ σημαντικό να αυξήσουμε και να ρυθμίσουμε τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που χρειάζονται μέσω της τροφής. Τα παιδιά από 7-10 ετών μεγαλώνουν με ραγδαίους ρυθμούς και συνήθως είναι πολύ ενεργητικά. Για το λόγο αυτό, υπάρχει αύξηση στις ενεργειακές τους ανάγκες και ιδιαίτερα στις πρωτεΐνες.

Ανάγκες βιταμινών για παιδιά 4-6 ετών

Κάποια παιδιά συνεχίζουν να τρώνε βρεφική φόρμουλα ή μητρικό γάλα μέχρι να γίνουν 2 ή 3 ετών. Ακολουθώντας αυτό, είναι πολύ σημαντικό να αυξήσουμε και να ρυθμίσουμε τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που χρειάζονται μέσω των άλλων τροφών.

Η βιταμίνη Α προάγει την ανάπτυξη και την εξέλιξη πολλών λειτουργιών όπως το υγιές δέρμα, τα μάτια και το ανοσοποιητικό. Καλές πηγές περιλαμβάνουν το γάλα, το τυρί, τα αυγά και τα κίτρινα με πορτοκαλί λαχανικά όπως τα καρότα και οι γλυκοπατάτες.

Οι βιταμίνες Β (Β2, Β3, Β6 και Β12) υποστηρίζουν το μεταβολισμό, την παραγωγή ενέργειας και το νευρικό σύστημα. Καλές πηγές περιλαμβάνουν το κρέας, τα ψάρια, τους ξηρούς καρπούς, τα αυγά, το γάλα, το τυρί, τα φασόλια και τα φασόλια σόγιας.

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για να χτίσουν γερούς μυς και δέρμα. Καλές πηγές περιλαμβάνουν τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες, τα ακτινίδια, οι ντομάτες, και τα πράσινα λαχανικά όπως το μπρόκολο.

Η βιταμίνη D βοηθάει το σώμα να απορροφήσει το ασβέστιο, το οποίο είναι απαραίτητο στο χτίσιμο γερών κοκάλων και δοντιών. Καλές πηγές περιλαμβάνουν το γάλα και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και το σκουμπρί, αν και όπως είναι γνωστό οι καλύτερες πηγές ενέργειας είναι το ηλιακό φως.

Το ασβέστιο, όπως αναφέραμε προηγουμένως, είναι απαραίτητο για να αναπτυχθούν γερά κόκαλα σε ένα παιδί που αναπτύσσεται. Καλές πηγές περιλαμβάνουν το γάλα, το τυρί, το γιαούρτι και το τόφου.

Ο σίδηρος χτίζει γερούς μυς και είναι αναγκαίος στο να δημιουργηθούν ερυθρά αιμοσφαίρια. Καλές πηγές περιλαμβάνουν το μοσχάρι και άλλα κόκκινα κρέατα, τη γαλοπούλα, το χοιρινό, το σπανάκι τα φασόλια και τα δαμάσκηνα.

Ανάγκες βιταμινών για παιδιά 7-10 ετών

Τα παιδιά από 7-10 ετών μεγαλώνουν με ραγδαίους ρυθμούς και συνήθως είναι πολύ ενεργητικά. Για το λόγο αυτό, υπάρχει αύξηση στις ενεργειακές τους ανάγκες και ιδιαίτερα στις πρωτεΐνες.

Οι ανάγκες βιταμινών για τα παιδιά 7-10 ετών παραμένουν παρόμοιες όπως και για τα παιδιά των 4-6 ετών. Υπάρχει μια μικρή αύξηση όσον αφορά τις βιταμίνες Β, οι οποίες, όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι στοιχεία “κλειδιά” στην παραγωγή ενέργειας και την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε ότι η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για την καλή επεξεργασία του σιδήρου στο σώμα και την διαμόρφωση των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Η σημασία του σιδήρου

Για τα μεταλλικά στοιχεία, η κυρίαρχη αύξηση σε αυτήν την ηλικία είναι ο σίδηρος.

Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη και την εξέλιξη του παιδιού, βοηθάει στο να μεταφέρεται το οξυγόνο από τους πνεύμονες στο υπόλοιπο σώμα και βοηθάει τους μυς να αποθηκεύουν και να χρησιμοποιούν οξυγόνο. Χωρίς επαρκή ποσότητα σιδήρου, το σώμα παίρνει λιγότερο οξυγόνο και μπορεί να προκαλέσει στο παιδί αναιμία, να νιώθει κουρασμένο, αδύναμο και ευερέθιστο.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα παιδιά μπορεί να αντιμετωπίσουν πολλά προβλήματα αν πίνουν πολύ αγελαδινό γάλα (πάνω από 700 ml την ημέρα) ενώ τρώνε λιγότερες τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως κόκκινο κρέας και πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Το αγελαδινό γάλα δεν είναι καλή πηγή σιδήρου και μπορεί να δυσκολέψει το σώμα να απορροφήσει το σίδηρο που χρειάζεται.

Τα μεγαλύτερα παιδιά που είναι “δύσκολα στο φαγητό”, ενδέχεται να μην τρώνε τροφές με αρκετό σίδηρο και πολλές φορές οι γονείς έχουν πρόβλημα στο να βρίσκουν υγιεινά φαγητά που να είναι πλούσια σε σίδηρο. Τέλος, τα παιδιά που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή, μπορεί επίσης να μην παίρνουν επαρκή ποσότητα σιδήρου, καθώς ο σίδηρος από το κρέας απορροφάται πιο εύκολα από ότι ο σίδηρος από τα φυτά.

Χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια;

Επικοινωνήστε μαζί μου και κλείστε ένα ραντεβού στο γραφείο μου, έτσι ώστε να φτιάξουμε μαζί ένα προσωπικό πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις δικές σας ανάγκες και διατροφικές συνήθειες. ΤΖΕΝΗ ΙΟΡΔΑΝΩΦ
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος


Το σχόλιο σου

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

css.php