Βιταμίνη C: Ιδιότητες, δοσολογία και τροφές



Η βιταμίνη C, γνωστή και ως ασκορβικό οξύ, είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη, απαραίτητη για την φυσιολογική ανάπτυξη και επιδιόρθωση του συνδετικού ιστού, δηλαδή των οστών, των αιμοφόρων αγγείων και του δέρματος.

Η βιταμίνη C βρίσκεται σε πολλά φαγητά, ιδιαίτερα σε φρούτα και λαχανικά. Βοηθάει στο ανοσοποιητικό και είναι ζωτικής σημασίας για τα οστά και για τα δόντια.

Το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να παράγει ή να αποθηκεύσει βιταμίνη C. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να την καταναλώνουμε συχνά σε αρκετή ποσότητα. Η συνήθης καθημερινή δοσολογία για τη βιταμίνη C είναι 90 mg. Για τους άντρες καπνιστές είναι 125 mg, ενώ για τις γυναίκες καπνίστριες 110mg.

Που βρίσκουμε βιταμίνη C

  • Πιπεριές τσίλι (chili)

    Οι πράσινες τσίλι πιπεριές περιέχουν 242 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ. 1 πράσινη τσίλι πιπεριά μας προσφέρει 121% της ημερήσιας ανάγκης σε βιταμίνη C, ενώ 1 κόκκινη τσίλι πιπεριά μας προσφέρει 72%.

  • Κίτρινες πιπεριές

    Οι κίτρινες πιπεριές περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης C από όλες τις γλυκιές πιπεριές, με 183 mg ανά 100 γραμμάρια. ½ φλιτζάνι κίτρινη πιπεριά, προσφέρει 152% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας.

  • Μαϊντανός

    Ο μαϊντανός περιέχει 133 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ. Αν πασπαλίσουμε το φαγητό μας με 2 κ.σ. φρέσκο μαϊντανό, θα πάρουμε 11% της ημερήσιας δόσης βιταμίνης C, η οποία βοηθάει στο να αυξηθεί η ποσότητα σιδήρου που απορροφάται.

  • kale (λαχανίδα κέιλ)

    Το kale περιέχει 120 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ. Ένα φλιτζάνι ωμό kale μας προσφέρει 89% της ημερήσιας βιταμίνης C, ενώ αν το μαγειρέψουμε λίγο στον ατμό μας προσφέρει 59% της ημερήσιας δόσης.

  • Ακτινίδιο

    Τα ακτινίδια περιέχουν 93 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ. Ένα μεσαίου μεγέθους ακτινίδιο μας προσφέρει 79% της ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C και μας βοηθάει στην καλή κυκλοφορία του αίματος και φυσικά στο ανοσοποιητικό.

  • Μπρόκολο

    Το μπρόκολο περιέχει 89 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ. Μισό φλιτζάνι μπρόκολο μαγειρεμένο στον ατμό μας προσφέρει 57% της συνιστώμενης καθημερινής δόσης βιταμίνη C και μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές.

  • Λαχανάκια Βρυξελλών

    Τα λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν 85 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ. ½ φλιτζάνι λαχανάκια Βρυξελλών μαγειρεμένα στον ατμό παρέχουν 54% βιταμίνης C, η οποία μπορεί να βελτιώσει τη δύναμη και τη λειτουργία των οστών.

  • Λεμόνι

    Τα λεμόνια περιέχουν 77 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ, με ένα μέτριο λεμόνι να μας προσφέρει το 92% της ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης C. Επειδή τα λεμόνια έχουν μεγάλη αντιοξειδωτική δράση, μπορούν να διατηρήσουν τα φρούτα και τα λαχανικά από το να μαυρίσουν.

  • Φράουλα

    Οι φράουλες περιέχουν 59 mg βιταμίνης C ανά 100 γρ. 1 φλιτζάνι φράουλες παρέχουν 89 mg βιταμίνης C. Αυτό το θρεπτικό και γευστικό φρούτο μπορεί να βοηθήσει την καρδιά μας, καθώς και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

  • Πορτοκάλι

    Τα πορτοκάλια περιέχουν 53 mg βιταμίνης C στα 100 γρ. Ένα μέτριο πορτοκάλι μας προσφέρει 70 mg βιταμίνης C. Επίσης το γκρέιπφρουτ, τα μανταρίνια και τα lime, είναι καλές πηγές βιταμίνης C.

Χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια;

Επικοινωνήστε μαζί μου και κλείστε ένα ραντεβού στο γραφείο μου, έτσι ώστε να φτιάξουμε μαζί ένα προσωπικό πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις δικές σας ανάγκες και διατροφικές συνήθειες. ΤΖΕΝΗ ΙΟΡΔΑΝΩΦ
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος


Το σχόλιο σου

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

css.php